Masslogi FAQ

Vad behöver jag ha med mig?
Sover gör man i klassrum, ca 16 pers i varje sal (obs – ofta blandade kön i sovsalar, då vi grupperar våra gäster efter vilka som anmält sig tillsammans). Ta med liggunderlag och sovsäck. 

Vad kostar masslogi?
Vi återkommer om pris.

Hur bokar jag en plats?
Genom vårt bokningsverktyg där du kan boka upp till 8 personer åt gången. Där måste du ange namn på varje person, vilka dagar/frukostar som ska bokas, en mailadress för att få betalningsinformation samt namnet på gruppen. Är ni fler än 8, eller vill boka var för sig, kan ni fortfarande ange samma gruppnamn och kommer på så vis hamna i samma rum (i möjligaste mån).

Vad innebär fältet ”referens”?
Namnet på er grupp. Olika bokningar med samma gruppnamn/referns kommer att placeras tillsammans Se till att alla i er grupp stavar referensen på samma sätt, då det kan förekomma liknande referenser från andra grupper. OBS! Ha koll på stora och små bokstäver.

Fältet används:
1) vid incheckningen då du uppger gruppens referens. Se till att alla som ingår i gruppen har koll på er referens.
2) för att folk med samma referens ska få bo nära varandra även om de inte bokar tillsammans.

För de som bara bokar plats åt sig själva eller några få – skriv bara förnamn i fältet så löser det sig.

Hur ska jag göra för att få sova i samma sal som min kompisar?
Vid bokningen anger man en valfri referens i ”referensfältet” i bokningsformuläret. De som har angett samma referens kommer att få sova i samma sal eller i salar som ligger nära varandra.

Hur betalar jag?
Då du bokat skickas ett autogenererat mail till mailadressen du angav vid bokningen. Där står vad du bokat, hur mycket det kostar, vilket plusgiro pengarna ska betalas in till samt den betalningskod du måste ange för att märka betalningen. Då pengarna kommit fram skickas en bekräftelse via mail.

Kan jag ändra något i min bokning?
Ja. Svara på det autogenererade bokningsmailet så ska det mesta gå att lösa. Vill du bara lägga till några personer är det dock enklast om ni gör en ytterligare bokning för dem med samma referens.

Kan jag avboka min plats och få pengarna tillbaka?
Ja, en del i varje fall – vi behåller 20 kr i bokningsavgift p.g.a. att det blir lite administrativt krångel för oss. Skicka ett mail till masslogi@folkmusik.nu och beskriv ditt ärende (inkludera bokningskoden!)

Hur fungerar in-checkningen?
Du checkar in direkt på skolan. Ha koll på vilken referens din plats bokats under (se ”hur bokar jag en plats” för beskrivning av ”referens”) samt från vilken tid incheckningen är öppen.

Vilka tider är duscharna öppna?
Återkommer med tider.

När öppnar masslogin?
Återkommer med specificerad öppningstid. Räkna med sen eftermiddag då skolans ordinarie verksamhet måste avslutas innan ni får flytta in.

När stänger masslogin?
Masslogin stänger kl 12 på söndagen.

Vad ingår i frukosten?
Frukosten kostar 50 kr/st och beställs och betalas samtidigt som själva bokningen för masslogin.

I frukosten ingår en frukostbuffé som består av gröt, fil och flingor, smörgås och diverse pålägg, te och kaffe samt juice.

Om du skulle ha några allergier/kostpreferenser som vi bör känna till så svarar du på det autogenererade mejlet. Skriv vilka allergier du har så ska vi göra vårt bästa för lösa det. Behöver du ändra/lägga till något efter att bokningen är gjord kan du även kontakta masslogi@folkmusik.nu.

Finns det någon affär i närheten?
Ja! Skolan ligger väldigt centralt och det finns flera mataffär inom gångavstånd (ca. 500m).

Hur tar jag mig till festivalområdet?
För att ta dig till Louis de Geer Konsert & Kongress följer du strömmen, strömmen av människorna naturligtvis men även Motala ström. Det innebär en promenad på ca. 300m längs framförallt Järnbrogatan.

Får jag dricka alkohol i masslogin?
Nej! Då vi hyr lokalerna av kommunen får vi inte ha någon alkohol där. Vänligen respektera detta så att vi kan få vara på skolan även följande år.

Får jag laga mat i masslogin?
Nej! Att äta en smörgås, banan eller en pizza är inga problem, men däremot vill vi inte se några stormkök eller spisarhällar inne i skolan – brandlarm är dyrt.

Hur ser tillgängligheten ut på masslogin?
Kontakta oss, så kollar vi gemensamt på en lösning.

Jag har en fråga om masslogin som inte finns med i denna FAQ:n, hur gör jag då?
Skicka ett mail till masslogi masslogi@folkmusik.nu och beskriv ditt ärende där. Har du redan en bokning vänligen svara på det autogenererade bokningsmailet alternativt inkludera boknings/betalningskoden i mailet till oss för att underlätta hanteringen.