Danskurs i slängpolska och spelkurs på Landerydgården

2 mars,12:00 - 16:00

Första delen i en heldag med dans- och spelkurs, årsmöte och konsert & dans på Landerydgården.

Kl 12-16 (med en timmes paus): dans- och spelkurs.

Danskurs med Anna Öberg

På ett lekfullt sätt och med fokus på samdans, funktionalitet och samspelet mellan musiker och dansare, lär vi oss grunderna i slängpolska på fläck. Varmt välkommen vare sig du är van eller mindre van dansare. Man behöver inte anmäla sig parvis.

Anna Öberg är dansare, pedagog och koreograf. Som första folkdansare någonsin tog Anna 2015 sin masterexamen i koreografi vid Stockholms Konstnärliga Högskola och har under åren turnerat med sina verk både inom och utom Sverige.

Spelkurs, halva kursen med Pelle Björnlert och halva med Anders Löfberg.

Vi kommer att jobba med ett par polskor ur vår repertoar med särskild tonvikt på sväng och variation, samt att premiera ett dansant spel.Vi kommer att undervisa på fiol men andra instrument är naturligtvis välkomna.Relativt god spelvana på sitt instrument krävs. Det är ok att ta med inspelningsutrustning.

Anmälan till kurserna på info@folkmusik.nu

Kursavgift: 500 kr ordinarie, 450 kr för medlemmar, studenter och pensionärer, 400 kr för medlem som är student eller pensionär. Inträde till konsert & dans ingår i avgiften.

Landerydgården
Linköping, Sverige