Konsert & dans med Pelle Björnlert och Anders Löfberg på Landerydgården

2 mars,19:00 - 22:00

Del tre i en heldag med dans- och spelkurs, årsmöte och konsert & dans på Landerydgården.

Pelle Björnlert och Anders Löfberg ger en lekfull och intim konsert innehållande både solo- och duospel på fioler, sång och cello. Konserten övergår  sedan i danskväll.

Pelle Björnlert från Vråka i nordöstra Småland spelar företrädesvis musik som har sina rötter i den småländska och östgötska folkmusiktraditionen. För sitt spel har han tilldelats Zornmärket i guld.

Anders Löfberg, son till spelmannen Bengt Löfberg, är riksspelman på fiol och har rötterna i den småländska folkmusiken. Han är även cellist och är med i en rad olika band och projekt.

Inträde: 200 kr ordinarie, 170 kr för medlem, student och pensionär, 140 kr för medlem som är student eller pensionär.

(För kursdeltagare ingår inträdet i kursavgiften.)

I samarbete med https://site-media.bilda-cdn.nu/app/uploads/2018/12/18092459/bilda_grund.png

Landerydgården
Linköping, Sverige